ÅIL presenterer: Åsmarka Herrelag!
Postet av Åsmarka IL den 4. Okt 2019
Bli med på det helt ferske herrelaget i Åsmarka!
Første trening vil bli på Åsmarka stadion onsdag 09.10 klokken 17.30 til mørket faller på.
Fra november vil det bli vintertrening innendørs en gang i uka.
Dette er et lag for alle som har lyst til å være med å sparke fotball.
Spillende trener er Håvard Ranvik sammen med hjelpetrener Martin Murholt.
Møt opp på Åsmarka stadion førstkommende onsdag for en bli-kjent trening og flere opplysninger!
Kan du ikke møte på onsdag men har lyst til å bli med, kontakt:
- Håvard Ranvik tlf: 94186682 eller
- Martin Murholt tlf. 47717793
På vegne av fotballutvalget og styret i ÅIL ønskes vårt nye lag lykke til! Og kan vi legge til; dette synes vi i ÅIL er skikkelig moro!
Mvh
styret og fotballutvalget ÅIL
Åsmarkrennet 17. mars - Startlister
Postet av Åsmarka IL den 15. Mar 2019
Her finner du startliste for årets Åsmarkrenn!
Vi ønsker lykke til, til alle løpere!
Klubbmesterskap 6.mars 2019
Postet av Åsmarka IL den 5. Mar 2019
Møt opp på klubbmesterskap i Åsmarka 6.mars.
Hvem får napp på vandrepokalene i år, hvem kan kalle seg for klubbmester i dame- og herreklassen?
Påmelding fra kl.17.30, start kl.18.15.
For å være med og konkurrere om tittelen Klubbmester må du være medlem av Åsmarka IL.
Ekstraordinært årsmøte ÅIL 2019
Postet av Åsmarka IL den 5. Feb 2019
På grunn av mangelfull innstilling av kandidater til roller på valg til årsmøte 31.01.19 ble det satt opp dato for ekstraordniært årsmøte:
11.02.19 kl. 1930
Styrets valgkomite må der fremlegge kandidater til rollene:
- Leder ÅIL
- Leder ÅIL Fotball
Dette er nødvendig for å sikre videre drift i ÅIL
Mannskapsplan for Åsmarkrennet/Sjusjøcup søndag 17. mars 2019
Postet av Åsmarka IL den 5. Feb 2019
Søndag 17. mars arrangeres årets Åsmarkrenn og vi er i den forbindelse avhengig av deres hjelp for å
kunne arrangere rennet. Vi er så heldige i år at vi er arrangør av Sjusjøcup, det vil si at vi kan forvente
oss mange flere deltakere, anslagsvis 300-500 løpere. Derfor håper vi at du har muligheter til å bidra.
Dersom det blir vanskelig å stille, er det fint om du kan skaffe en erstatter. Meld fra til Ann Kristin
Baardseth, tlf. 41672170 innen 1.mars, om du ikke kan stille. På Åsheim serveres kaffe og kake til alle
funksjonærene. På forhånd tusen takk!
Rennleder: Vidar Sveadalen
Løypesjef: Kristoffer Øibakken
Speaker: Lars Freng
Sekretariatet møter til pakking av startnummer fredag/lørdag kl. 18.00
Søndag 17. mars arrangeres årets Åsmarkrenn og vi er i den forbindelse avhengig av deres hjelp for å kunne arrangere rennet. Vi er så heldige i år at vi er arrangør av Sjusjøcup, det vil si at vi kan forvente oss mange flere deltakere, anslagsvis 300-500 løpere. Derfor håper vi at du har muligheter til å bidra. Dersom det blir vanskelig å stille, er det fint om du kan skaffe en erstatter. Meld fra til Ann Kristin Baardseth, tlf. 41672170 innen 1.mars, om du ikke kan stille. På Åsheim serveres kaffe og kake til alle funksjonærene. På forhånd tusen takk! Hilsen skigruppa. Rennleder: Vidar Sveadalen Løypesjef: Kristoffer Øibakken Speaker: Lars Freng Sekretariatet møter til pakking av startnummer fredag/lørdag kl. 18.00 Mannskapsliste, med oppmøtetidspunkt: Sekretariatet, oppmøte kl. 08.00: Tidtaging, oppmøte kl. 09.30: Carl Ole Foss Lars Terje Mehus Hilde Halsten Inge Torgersen Elin Onsum Terje Johansen Monica Onsum Tommy Ragnarsen Monica Halvorsen
Arena: Haagen Løvseth Parkering, oppmøte kl. 08.30: Vidar Sveadalen Stig Atle Lillesveen og Åge Øibakken Håkon Løvseth Lars Kristian Grønvold Trym Sveadalen Thomas Storlien Knut Reidar Buraas Startere, oppmøte kl. 09.30: Mikkel Kvasnes Atle Halsten Sven Erik Myhren Inger Neraasen Bente Hagen Øyvind Viken Trond Haukåssveen Erland Viken Johnny Gregersen Hallgeir Grønnvold Johnny Gregersen Far til Carl Ole Saft i mål, oppmøte kl. 10.00: Synne Torgersen Nadja Stubberud Løypevakter, oppmøte kl. 08.30: Innsamling startnummer/brikker i mål, Kristoffer Øibakken oppmøte kl, 10.30: Jan Erik Bådshaug Dina Ragnarsen og Anna Storlien Hans Hansebråten Kristoffer Eikehaugen Hans Uno Torgersen Stian Mathisen Aksel Stubberud Lars Olav Bjerklien Eivind Sve Geir Hagen Terje Hagen Dag Sæther Løypevakter må ta med seg ski. Premier, oppmøte kl. 10.00: | |||
Ann-Kristin Baardseth + 2 stk Salg Åsheim: Ansvar: Hovedlaget? |
Åsmarkrennet 17. mars 2019
Postet av Åsmarka IL den 5. Feb 2019
Velkommen til Åsmarkrennet 2019. I år er det en del av Sjusjøcup.
Alle utøvere fra 8år (født i 2011), er velkomne til å delta. Påmelding på Minidrett, eller på lista vedlagt. Fullt navn og fødselsdato er nødvendig.
For de yngre blir det også arrangert et knøtterenn. Disse har egen påmelding i sekretariatet renndagen. Påmeldingen gjøres frem til kl. 10.00, start kl. 10.30. Pris 50kr. Utøverne går fra fotballbana og opp til mål. Det er ønskelig at de skal gå alene, uten voksne.
Parkering koster 50kr og kan betales med vipps til 82915.
Håper på stor deltagelse fra lokale løpere denne dagen, så møt opp
Velkommen til årsmøte i ÅIL
Postet av Åsmarka IL den 31. Jan 2019
Sakliste og saksdokumenter for årsmøte i ÅIL
Styret viser til innkalling til årsmøte.
Under følger saklisten for årsmøtet:
Sak 1: Godkjenne de stemmeberettigete
Sak 2: Godkjenne innkallingen
Sak 3: Godkjenne saklisten
Sak 4: Godkjenne forretningsorden
Sak 5: Velge dirigent
Sak 6: Velge referent
Sak 7: Velge to medlemmer til å underskrive protokollen
Sak 8: Behandle idrettslagets årsmelding.
Sak 9: Behandle idrettslagets regnskap i revidert stand
Sak 11: Fastsette medlemskontingent
Sak 12: Fastsette treningsavgift eller gi gruppestyrene fullmakt til å fastsette treningsavgifter.
Sak 13: Vedta idrettslagets budsjett
Sak 14: Behandle idrettslagets organisasjonsplan
Sak 15: Foreta følgende valg:
15.1 Styreleder
15.3 Øvrige styremedlemmer
Med vennlig hilsen
styret i Åsmarka Idrettslag
Informasjon fra Turkomiteen i Åsmarka
Postet av Åsmarka IL den 8. Jan 2019
Redaksjonen bak Åsmarkingen beklager at innlegg fra Turkomiteen ble uteglemt i høstens utgave.
Her får dere den!
Hilsen fra Turkomiteen
Kartet vi jobber med håper vi skal være i trykken og klart for salg våren 2019. Kartet er spesielt egnet for syklister, og dekker området fra Sjusjøen i nord til Kvernstubrua i sør, fra Lismarka i vest til Brumund i øst. Det er et håp at vi kan lage et «krøllekart» som er uslitelig, mykt og tåler vann. Vi får støtte fra allmenningene, Sparebankstiftelsen og Gjensidigestiftelsen. En del kulturminner, krigsminner og naturfenomener blir avmerket.
Det skal merkes sykkeltraseer, lages oppslagstavler og infoskilt. Et eventuelt overskudd skal gå inn i arbeidet med å lage og vedlikeholde traseer, infotavler, infoskilt og merking. Ingen skal tjene på kartet.
Ellers håper i nær framtid å få til et samarbeid med både Idrettslaget og Bygdeutvalget. Fint med ideutveksling. Ting skal organiseres, og vi er avhengig av at de som bruker turløypene også kan være med å vedlikeholde og legge til rette for nye brukere.
En komitérepresentant har vært med på rekognosering i Åsmarka, og han er veldig interessert i vårt tilbud om at «10 topper i Ringsaker» legger en post på Skutberget, trolig i 2020. Parkering rett nedenfor Fuglsengsætra. En flott trasé i variert terreng, og med flotte utsiktspunkter underveis. Så nå håper vi å få «tedd» fram Åsmarka!
Anna Jesnes og Kjell Hauge
ÅIL trenger DEG
Postet av Åsmarka IL den 2. Jan 2019
Stort behov for nye frivillige inn i ÅIL
ÅIL driftes av et effektivt, fremoverlent og engasjert styre som også er opptatt av fornyelse og inkludering. Det er viktig for klubben av enkeltpersoner ikke blir sittende for lenge i frivillige roller, på den måten holder vi engasjementet oppe og fornyer oss hele tiden.
I år har vi behov for mange nye frivillige i klubbens styre, i roller for to år:
Leder ÅIL: Koordinere aktiviteten i klubben, innkalle til styremøter, ekstern kommunikasjon
Leder ÅIL Fotball: Lede fotballutvalget
Leder ÅIL Ski: Lede skiutvalget
Styremedlem: Delta på styremøter i ÅIL, bidra der det er behov ved aktiviteter og arrangementer
Leder valgkomite: Lede en komite på tre personer som en gang i året sammen med styret rekrutterer nye frivillige i forkant av årsmøtet
Revisor: En av to revisorer som på oppdrag fra klubben reviderer klubbens regnskap
Alle oppgaver kan gjennomføres av alle, krever ingen forkunnskapes og kommer med veiledning samt at sittende styremedlemmer bidrar til drahjelp i oppstarten.
ÅIL sin valgkomite ringer i disse dager rundt til foresatte med aktive utøvere i klubben, vi håper du tar dem godt imot i denne noe krevende jobben, hører dem ut og vurderer om du kan bidra i en av disse rollene i en periode.